Vacature - Administratief medewerker Cel Algemeen Beleid (x/v/m)
Wie
zijn wij?
Ons
kabinet ondersteunt minister Elke Van den Brandt in haar politieke werk om van
Brussel een meer rechtvaardige, veilige en gezonde stad te maken. Door het
Brussels Gewest met een helder sociaal kompas voor te bereiden op
klimaatverandering en tegelijk elke vorm van discriminatie te bestrijden,
proberen we ervoor te zorgen dat alle Brusselaars een beter leven krijgen. De
minister en haar kabinet werken volgens de afspraken die werden gemaakt in het regeerakkoord van 2019.
Als lid
van de Brusselse
Hoofdstedelijke Regering is Elke bevoegd voor Mobiliteit,
Openbare Werken en Verkeersveiligheid. Daarnaast volgt ze de beleidsdomeinen
van andere ministers op. Beslissingen van de afzonderlijke ministers worden
vaak samen voorbereid. Het is voor dit werk dat Elke op zoek is naar een nieuwe
kabinetsmedewerker.
Wie
zoeken we?
Je deelt
onze kijk op Brussel en hebt zin om samen met ons die kijk om te zetten in
concrete verbeteringen.
Als
administratief medewerker sta je in voor de administratieve ondersteuning van
de Cel Algemeen Beleid van het kabinet. Je ondersteunt de raadgevers met de
administratieve voorbereiding en opvolging van dossiers. Je bent een brugfiguur
tussen je cel, de rest van het kabinet en andere kabinetten. Je krijgt een
divers en boeiend takenpakket met tal van verantwoordelijkheden.
Binnen de
cel Algemeen Beleid kan je terugvallen op de steun van je collega’s. Zelf sta
je je collega’s ook bij met je eigen kijk op Brussel en het werk dat we doen.
We stellen een team samen met zo veel mogelijk verschillende ervaringen,
inzichten en vaardigheden. Die diversiteit aan talenten en achtergronden maakt
het gezamenlijke werk alleen maar sterker.
Taken:
- Je zorgt voor de administratieve ondersteuning van het beleidsvoorbereidend werk van het team
- Je volgt nauwgezet het mailverkeer op, behandelt de briefwisseling, en zorgt voor een archief
- Je beheert de agenda’s van de medewerkers van je cel en behandelt inkomende telefoons
- Je zorgt voor een vlotte organisatie van het dagelijkse reilen en zeilen
- Je organiseert vergaderingen en reserveert vergaderzalen
- Je schrijft brieven, verzorgt de lay-out van teksten en andere uitgaande briefwisseling
- Je onderhoudt contact met andere kabinetten en andere cellen binnen het eigen kabinet
Wat vragen we van je?
- Je hebt ervaring (professioneel of op een andere manier) in een gelijkaardige functie
- Je bezit een goede kennis van het MS Office pakket
- Je beschikt over de nodige discretie en bent loyaal
- Je bent flexibel inzetbaar en bereid tot occasioneel avond- en weekendwerk
- Je bent geïnteresseerd in de Brusselse politiek en de manier waarop beslissingen worden genomen
- Je hebt een band met Brussel, en je voelt je goed bij een sociaalecologisch project
Hoe werk je?
- Je bent resultaatgericht
- Je weet prioriteiten te stellen
- Je bent nauwkeurig en efficiënt
- Je leert graag bij
- Je kunt snel informatie verwerken
- Je vindt samenwerken fijn
- Je houdt van een afwisselende job
- Je kan duidelijk en respectvol communiceren
- Je begrijpt Nederlands en Frans, schrijft minstens één van die twee talen (elke taal die je daarnaast nog beheerst is een meerwaarde)
Wat bieden wij?
- Een contract met onmiddellijke indiensttreding en goede verloning
- Hospitalisatieverzekering
- Abonnement woon-werkverkeer
- De mogelijkheid om deels thuis te werken
- Een boeiende werkplek, die bevindt zich in de Sint-Lazaruslaan 10, 1210 Sint-Joost-ten-Node
- Daar kom je terecht in een enthousiast team
Heb
je vragen? Wil je solliciteren?
Je kan solliciteren door je cv en een motivatiebrief (max. 1 A4) te bezorgen aan Meron Knikman vacatures.vandenbrandt@gov.brussels (vermeld "sollicitatie algemeen beleid”) in het onderwerp van je mail). In je motivatiebrief beschrijf je kort waarom je deze job graag zou doen.
Zit je na het lezen van deze vacature nog met vragen? Aarzel niet om Meron te contacteren, ze geeft je graag meer uitleg.
Deadline
voor het indienen van je kandidatuur is vrijdag 27/10/2022.